Γιάννης Θεοφύλακτος

Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Ν. Κοζάνης

English French German Italian Portuguese Russian Spanish

Δικηγορικό γραφείο

Μερικές αλήθειες για τη Συμφωνία με τους βόρειους και ομόδοξους γείτονές μας. Γνωρίζουν όλοι ότι απευθύνομαι με πάσα ειλικρίνεια και νηφαλιότητα σε όλους τους συμπολίτες μας, ασχέτως πολιτικής ή κομματικής ταυτότητας, ασχέτως αν συμμετείχαν ή όχι στα συλλαλητήρια κτλ – άλλωστε το θέμα είναι εθνικό.

1ον: Θέλουμε να λυθεί κάποτε η διένεξη με τους βόρειους γείτονές μας ή όχι;

Η εθνικά συμφέρουσα απάντηση είναι “ναι”, γιατί όσο χρονίζει το θέμα τόσο κατοχυρώνουν το “Μακεδονία” σκέτο.

2ον. Αν θέλουμε να βρεθεί λύση, το θέμα του ονόματος δεν γινόταν παρά να λυθεί με σύνθετη ονομασία. Δηλ. “Νέα” ή “Άνω” ή “Βόρεια Μακεδονία”. Οι περισσότεροι Έλληνες θα επιθυμούσαμε μία ονομασία που να μην έχει καθόλου τον όρο 'Μακεδονία'; Σίγουρα ναι. Ήταν εφικτό κάτι τέτοιο; Σίγουρα όχι. Δεν είναι τυχαίο που η εθνική γραμμή της Ελλάδας εδώ και είκοσι χρόνια είναι αυτή στις διαπραγματεύσεις με τους γείτονες (πάγια θέση από όλες τις ελληνικές Κυβερνήσεις – φοβερή υποκρισία να το αποσιωπούν τώρα).

Συνεπώς, αν δεν επιθυμούμε την αναφορά του όρου “Μακεδονία” καθόλου στην ονομασία των γειτόνων μας, τότε γυρνάμε στην 1η ερώτηση, ότι δηλ. δεν θέλουμε καθόλου λύση κι ας διαιωνίζεται το πρόβλημα -όσο κι αν είναι αυτό εθνικά επιζήμιο, γιατί κατοχυρώνονται ως 'Μακεδονία' σκέτο.

3ον. Είναι εθνικά συμφέρουσα η ύπαρξη του κράτους αυτού; Σίγουρα ναι, γιατί 'σπάει' τα σχέδια για 'μεγάλη Αλβανία' , καθώς και για 'μεγάλη Βουλγαρία'.

4ον. Είναι εθνικά συμφέρον να κλείσει η διένεξη με τους βόρειους και ομόδοξους γείτονές μας; Ναι, γιατί ο κύριος αντίπαλός μας είναι άλλος (Τουρκία), η οποία μάλιστα λόγω της διένεξης αυτής βρήκε ευκαιρία και 'έβαλε πόδι' στη γειτονική χώρα (το οποίο θα αναγκαστεί να αποσύρει εάν λυθεί η διένεξη).

5ον. Η πάροδος των δεκαετιών λειτουργεί στο θέμα του ονόματος υπέρ των Σκοπιανών ναι ή όχι; Φυσικά και ναι είναι η απάντηση, πέτυχαν και καθιερώθηκαν ως “Μακεδονία” σκέτο σε όλο τον κόσμο. Όποιος ζει ή επισκέπτεται στο εξωτερικό οποιαδήποτε χώρα το γνωρίζει. Απόδειξη είναι ότι το 'Σλαβομακεδονία' που θα δεχόντουσαν το 1992, δεν το δέχονται τώρα. Κι ας σκεφτούμε την κατάσταση σε άλλα 25 ή 50 χρόνια.

6ον. Πάμε τώρα στην παρούσα Συμφωνία. Είναι “τέλεια” για εμάς τους Έλληνες; Σίγουρα όχι. Ούτε και για τους Σκοπιανούς όμως είναι 'τέλεια'. Αν επιδιώκουμε την 'τέλεια' (μόνο για εμάς) συμφωνία, αυτό ισοδυναμεί με 'μη – Συμφωνία', οπότε γυρνάμε πάλι στην 1η ερώτηση και στην επιζήμια εθνικά απάντηση “καλύτερα να μην λυθεί ποτέ”.

7ον. Υποχρεώνονται οι βόρειοι γείτονές μας να αλλάξουν το Σύνταγμά τους ή όχι;

- Υποχρεώνονται (λίγο εξευτελιστικό ακούγεται, δε νομίζω να υπήρξε Κράτος που να υποχρεώθηκε από άλλο Κράτος να αλλάξει το Σύνταγμά του).

Υποχρεώνονται να απαλείψουν κάθε αλυτρωτική αναφορά σε βάρος μας;

- Υποχρεώνονται, για πρώτη φορά.

Υποχρεώνονται να ξεκαθαρίσουν ότι δεν έχουν καμία σχέση με τον Μ. Αλέξανδρο, τους αρχαίους Μακεδόνες και τον ελληνικό πολιτισμό και γλώσσα;

- Υποχρεώνονται, για πρώτη φορά.

Τελειώνει με τη Συμφωνία αυτή κάθε πλαστογράφηση, καθετί αλυτρωτικό;

* Τελειώνει.

* Κατεβάζουν αγάλματα, μετονόμασαν αεροδρόμια και λεωφόρους;

* Ναι, για πρώτη φορά.

Άστοχη συνεπώς η αναφορά ότι με τη Συμφωνία πλαστογραφείται η Ιστορία μας – το αντίθετο ακριβώς συμβαίνει.

8ον. Όλα τα παραπάνω, δηλ. η πλαστογράφηση της Ιστορίας, οι αλυτρωτικές αναφορές, η σύνδεση με τον αρχαίο πολιτισμό και ιστορία, υπήρχαν ή δεν υπήρχαν στους γείτονες, στο Σύνταγμά τους, στους νόμους και τα βιβλία τους τόσα χρόνια τώρα;

Υπήρχαν.

* Σιωπούσαμε όλοι οι Έλληνες γι αυτά τόσες δεκαετίες;

* Σιωπούσαμε (κακώς, τουλάχιστον ας μην κραυγάζουν και λένε μεγαλοστομίες όσοι τα κατάπιαν όλα αυτά).

9ον. Τι γίνεται με την “εθνικότητα” και τη γλώσσα;

* Δεν υπάρχει κανένα απολύτως θέμα αναγνώρισης 'εθνικότητας' στη Συμφωνία και είναι για μας επιζήμιο και μόνο να το αναφέρουμε.Την ιθαγένεια αφορά, το πώς θα ονομάζονται οι ίδιοι στην χώρα τους. Με δεδομένες τις δεκαετίες διαπραγμάτευσης (θεωρήθηκε δεδομένο) και το δικαίωμα αυτοπροσδιορισμού του ΟΗΕ, το μόνο που μπορούσε να γίνει ήταν η διευκρίνιση “πολίτης της Βόρειας Μακεδονίας”. Και με τη γλώσσα είχαμε αδύναμη θέση στη διαπραγμάτευση, καθώς για δεκαετίες θεωρήθηκε προφανώς ζήτημα ήσσονος σημασίας και οι γείτονες την κατοχύρωσαν – οπότε είναι κέρδος η σαφής διευκρίνιση ότι πρόκειται για 'νοτιοσλαυϊκή' γλώσσα.

10ον. Πολλά 'διαδικαστικού' χαρακτήρα ζητήματα που 'σήκωσε' η αντιπολίτευση δεν ισχύουν, ευχαρίστως να τα καταρρίψω ένα προς ένα, λόγω χώρου όμως θα αναφερθώ μόνο σε ένα: αποτελεί αντιστροφή της λογικής και της πραγματικότητας να λέμε “πρώτα να κυρωθεί στη Βουλή των Ελλήνων και μετά να υπογραφεί και να εγκριθεί στη FYROM”. Όχι βέβαια! Το εθνικά συμφέρον είναι πρώτα να τελειώσουν οι γείτονες όλες τις διαδικασίες που συμφωνήθηκαν (μεταξύ των οποίων και αλλαγή Συντάγματος) και μετά να γίνει η έγκριση σε εμάς. Φανταστείτε πόσο επιζήμιο θα ήταν το αντίστροφο.

Αυτά είναι τα σημαντικότερα σημεία της Συμφωνίας, είναι μία καλή Συμφωνία που λήγει μία εκκρεμή παθογένεια στη Χώρα και την περιοχή μας. Ας ληφθεί υπόψιν ότι η πολιτική είναι η τέχνη του εφικτού. Σεβαστές οι διαφορετικές απόψεις, αρκεί να διατυπώνονται με επιχειρήματα και όχι με αφορισμούς. Για πολλές μεγαλοστομίες που ακούστηκαν νομίζω ότι οι περισσότεροι συμφωνούν πως όσοι κραυγάζουν σε καιρό ειρήνης, συνήθως κρύβονται σε καιρό πολέμου.

Τέλος ας αναλογιστούμε ότι οι πολλές μεγάλες συμφωνίες και πρωτοβουλίες σε καιρό ειρήνης ακολούθησαν ακόμη και πολεμικές περιόδους με ποταμούς αίματος (π.χ. Ελ. Βενιζέλος – ελληνοτουρκική φιλία το 1929-1930 μετά από την ποντιακή γενοκτονία και τη μικρασιατική καταστρφή, συμφωνία ΕΟΚ και πριν από αυτήν ΕΚΑΧ και ΕΚΑΕ, αμέσως μετά την εκατόμβη του Β΄ΠΠ).

Γιάννης Θεοφύλακτος

Βουλευτής Ν. Κοζάνης (ΣΥΡΙΖΑ)

Δικηγόρος, master Δημοσίου Διεθνούς Δικαίου (Α.Π.Θ.)

ΤΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ NOVARTIS ΕΞΗΓΕΙ ΓΙΑΤΙ ΧΡΕΟΚΟΠΗΣΑΝ ΤΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΤΑΜΕΙΑ ΚΑΙ ΚΟΠΗΚΑΝ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΚΑΙ ΜΙΣΘΟΙ

(του Γιάννη Θεοφύλακτου, Βουλευτή Ν. Κοζάνης, ΣΥΡΙΖΑ, μέλους της Εξεταστικής Επιτροπής για τη διερεύνηση των σκανδάλων στην Υγεία)

Το σκάνδαλο Novartis έχει πάρει πλέον τον δρόμο του με τη σύσταση προανακριτικής Επιτροπής στη Βουλή. Έχουν ειπωθεί όμως τόσα πολλά που καλό είναι να αναζητήσουμε τους βασικούς άξονες της υπόθεσης αυτής. 

Με δυο λόγια: Πολιτικό Σκάνδαλο Novartis αδιαμφισβήτητα υπάρχει - τεράστιες ευθύνες ΝΔ/ΠΑΣΟΚ για μείωση συνάξεων/μισθών- σκευωρία δεν υπάρχει - ποινικές ευθύνες αναζητούνται.

1. Πρόκειται για μία αναμφισβήτητα πολύ σοβαρή υπόθεση με παγκόσμιες διαστάσεις που αφορά επιθετικές και παράνομες πρακτικές μίας πολυεθνικής φαρμακοβιομηχανίας σε πολλές χώρες, με τη συγκάλυψη ή και τη συνέργεια του πολιτικού και διοικητικού προσωπικού κάθε χώρας, προκειμένου (η φαρμακοβιομηχανία) να διογκώνει τα κέρδη της σε βάρος των ασφαλιστικών ταμείων.

2. Στην Ελλάδα έλαβε χώρα κυρίως τα έτη 2000 – 2014 διογκώνοντας την δημόσια και ιδιωτική φαρμακευτική δαπάνη και μάλιστα με προνομιακούς όρους για τη συγκεκριμένη φαρμακοβιομηχανία (Novartis). Σκάνδαλο, λοιπόν, υπάρχει στον χώρο της υγείας και μάλιστα σοβαρό και την ξεκάθαρη πολιτική ευθύνη γι' αυτό την έχει η Ν.Δ. και το ΠΑΣΟΚ, καθόσον οι συστηματικές πρακτικές διαφθοράς έλαβαν χώρα κατά τις δικές τους διακυβερνήσεις. Πολιτικό και οικονομικό σκάνδαλο.

3. Αυτό για να ξέρουν οι συνταξιούχοι γιατί μειώθηκαν οι συντάξεις τους. Και οι εργαζόμενοι γιατί μειώθηκαν οι μισθοί τους. Διότι έγινε 'πλιάτσικο' στα ασφαλιστικά ταμεία από τις πολυεθνικές, με τη συγκάλυψη ή και συνέργεια του πολιτικού και διοικητικού προσωπικού της Ν.Δ. Υγεία – εξοπλιστικά – δημόσιες συμβάσεις – θαλασσοδάνεια, ρίξανε την χώρα στα βράχια, τις συντάξεις στο 1/2, το ΑΕΠ στο μείον 25%, τους νέους στην ανεργία ή στο εξωτερικό. Και η πολιτική ευθύνη της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ δεν παραγράφεται.

4. Η συνέχιση του σοβαρού αυτού πολιτικού/οικονομικού σκανδάλου δυστυχώς συνεχίστηκε κατά τα χρόνια των μνημονίων. Και αυτό ενέχει ιδιαίτερη απαξία. Οι Κυβερνήσεις δηλ. ΝΔ-ΠΑΣΟΚ με το ένα χέρι κόβανε μισθούς-συντάξεις και με το άλλο κάλυπταν (το λιγότερο ή και συμμετείχαν, μένει να αποδειχθεί) τα φαινόμενα διαφθοράς στην Υγεία. Μιλάμε για χρόνια κατά τα οποία το ΑΕΠ μειώθηκε κατά 25%, η ανεργία εκτινάχθηκε στα ύψη, ο κόσμος φτωχοποιήθηκε, οι νέοι φύγαν στο εξωτερικό... Μιλάμε για οικονομικές συνθήκες που προσομοιάζουν με τις οικονομικές συνθήκες ενός πραγματικού πολέμου! Ας αναλογιστεί ο καθένας μας τι απαξία έχει και πώς τιμωρείται η διαφθορά κατά τη διάρκεια ενός πολέμου για να καταλάβει τι σημαίνει να συνεχίζεται η διαφθορά μέσα στα μνημόνια.

5. Υπάρχουν ποινικές ευθύνες συγκεκριμένων προσώπων; Αυτό είναι προς διερεύνηση πλέον από την προανακριτική Επιτροπή της Βουλής. Φυσικά ισχύει αδιαπραγμάτευτα το τεκμήριο της αθωότητας για καθέναν από τους 10 εμπλεκομένους (8 πρώην υπουργούς και 2 πρώην Πρωθυπουργούς). Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι πρέπει να οδηγηθούμε σε συγκάλυψη της υπόθεσης. Προς το παρόν υπάρχουν συγκεκριμένα αποδεικτικά μέσα και συνεχίζεται η διερεύνηση.

6. Είναι αστείο να μιλάμε για “σκευωρία”.

- Συριζαίοι είναι οι πράκτορες του FBI που διενεργούν έρευνα; σκευωροί κατά ΝΔ-ΠΑΣΟΚ οι πράκτορες του FBI;

- Συριζαίοι είναι οι μάρτυρες που προφανώς για να ξέρουν “από μέσα” κάποια πράγματα ή είναι πρώην στελέχη τηςNovartis ή στελέχη του υψηλού διοικητικού μηχανισμού (επί ΝΔ-ΠΑΣΟΚ); σκευωροί κατά ΝΔ-ΠΑΣΟΚ τα πρώην στελέχη τους ή της Novartis;

- Συριζαίοι είναι ο κ. Σούρλας, ο κ. Κρεμαστινός ή η κα Ντόρα Μπακογιάννη, που για χρόνια φώναζαν και κατήγγειλαν τις παράνομες αυτές πρακτικές στον χώρο του φαρμάκου και της υγείας;

- 'αντισύριζα αμόκ' έπιασε το υψηλόβαθμο στέλεχος της Novartis που υπό το βάρος της διεξαγόμενης έρευνας αποπειράθηκε (δυστυχώς) να αυτοκτονήσει πριν 1 περίπου χρόνο;

- Συριζαίοι είναι οι λειτουργοί της Δικαιοσύνης (στην χώρας μας αλλά και στο εξωτερικό) που ερευνούν το σκάνδαλο;

7. Υποτιμά τη νομημοσύνη των ελλήνων πολιτών ο ισχυρισμός ΝΔ – ΠΑΣΟΚ περί δήθεν 'σκευωρίας'. Επίσης προσβάλουν όχι μόνο τη νοημοσύνη και τη αισθητική αλλά και τη θεσμική λειτουργία του πολιτεύματος ενέργειες όπως οι μηνύσεις σε βάρος δικαστικών/εισαγγελικών λειτουργών, καθώς και κατά του αν. Υπουργού Δικαιοσύνης και -πόσο μάλλον- κατά του σημερινού Πρωθυπουργού. Η φαιδρότητα σε αυτό το επίπεδο δημιουργεί ενοχλητικές θεσμικές παρενέργειες. Και βέβαια δείχνει πανικό όσων αντιδρούν με τον τρόπο αυτό.

8. Θα αναλάβει η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ την πολιτική ευθύνη του σκανδάλου αυτού; Αφήστε την προσωποποιημένη ποινική ευθύνη -έχει πάρει τον δρόμο της. Θα επιδείξει κανείς την απαιτούμενη γενναιότητα ανάληψης τουλάχιστον της πολιτικής ευθύνης; Σε παρόμοιες περιπτώσεις στο πρόσφατο σχετικά παρελθόν, πολιτικοί αρχηγοί (τότε Πρωθυπουργοί ή και αρχηγοί της αξιωματικής αντιπολίτευσης) είχαν αναλάβει την πολιτική ευθύνη. Και είχαν θέσει “στον πάγο” τα στελέχη τους όσο κρατούσε η διερεύνηση της υπόθεσης. Τώρα: α) δεν αναλαμβάνουν την πολιτική ευθύνη, β) μηνύουν τους δικαστικούς και τον Πρωθυπουργό (!!) και γ) υπερασπίζονται λυσσαλέα τα στελέχη τους, ασχέτως της όποιας έκβασης της υπόθεσης ως προς καθένα από αυτά.

Ο έλληνας πολίτης, η κοινωνία μας δεν θέλει συγκάλυψη αυτού του σοβαρότατου σκανδάλου. Για να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι. Αλλά και για να διαλυθούν οι ομάδες και οι 'κλίκες', ώστε να μην ξανακάνουν τα ίδια στο μέλλον. Χρειάζεται λοιπόν εκτεταμένη έρευνα και απόδοση ευθυνών, με πλήρη σεβασμό -εννοείται- στους θεσμούς και τις κατοχυρωμένες δικαιϊκές αρχές.

*το άρθρο του κ. Θεοφύλακτου δημοσιεύτηκε στον σημερινό (25-2-2018) κυριακάτικο τύπο - εφημ 'Το Χωνί'

Ο Γιάννης Θεοφύλακτος είναι Βουλευτής Ν. Κοζάνης (ΣΥΡΙΖΑ) – Δικηγόρος

Μέλος της Εξεταστικής Επιτροπής για τη διερεύνηση σκανδάλων στον χώρο της Υγείας.

Του Γιάννη Θεοφύλακτου*

1. ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ Α’ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ

Η οριζόντια (υπέρ όλων και έναντι όλων) προστασία της α’ κατοικίας καταργήθηκε ουσιαστικά στις 31.12.2013 με το ν. 4224/2013. Δόθηκε μίας μορφής παράταση για ένα έτος –έως 31.12.2014-, οπότε και καταργήθηκε πλήρως από την Κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου (μάλιστα σε προεκλογική περίοδο).

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ Α’ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ ΓΙΑ ΦΥΣΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ (ΜΗ ΕΜΠΟΡΟΥΣ):

Αυτό που έμενε ήταν προστασία της α’ κατοικίας για όσους εντασσόντουσαν στο νόμο Κατσέλη (θα έπρεπε να είχαν τις προϋποθέσεις, δηλ. κυρίως να μην είναι έμποροι και να προσφύγουν στο δικαστήριο).

Αν δούμε την ρητορική στελεχών της Ν.Δ. ήδη από το καλοκαίρι του 2014, είναι σίγουρο ότι η Ν.Δ. είχε συμφωνήσει με την τρόικα την πλήρη κατάργηση της α’ κατοικίας (και του νόμου Κατσέλη δηλ.).

ΤΙ ΕΚΑΝΕ Ο ΣΥΡΙΖΑ ΓΙΑ ΤΗΝ Α’ ΚΑΤΟΙΚΙΑ:

Ήδη από τη συμφωνία του καλοκαιριού του 2015 και μετά τις εκλογές του Σεπτεμβρίου του 2015, διαπραγματευτήκαμε να μην καταργηθεί η προστασία της α’ κατοικίας μέσω του νόμου Κατσέλη –που προφανώς είχε συμφωνήσει ο Σαμαράς- και τα καταφέραμε ως εξής:

Για όλα τα σπίτια –εκτός από όσα έχουν μεγάλη αξία, «Ψυχικό και Εκάλη», όπως σωστά έλεγε ο σ. Ευκλείδης και ο σ. Σταθάκης- ισχύει η προστασία της α’ κατοικίας έως 31.12.2018 (προστατεύονται σπίτια με αντικειμενική αξία 180.000 ευρώ για άγαμο, 220.000 ευρώ για έγγαμο, 240.000 για ζευγάρι με ένα τέκνο, 260.000 με δύο και 280.000 με τρία τέκνα.

Έχουν δηλ. προθεσμία, όσοι έχουν πρόβλημα υπερχρέωσης, να προσφύγουν στο νόμο Κατσέλη και να προστατεύσουν την α’ κατοικία τους έως 31.12.2018.

Επίσης πετύχαμε κατά την ψήφιση του δικού μας νόμου (4346/2015) να δοθεί προθεσμία 2 μηνών (Νοε-Δεκ 2015) ακόμη και γι’ αυτούς που έχουν ακριβά σπίτια («Εκάλη» κτλ). Δηλ. είχαν τη δυνατότητα ακόμη και οι ‘πλούσιοι’, οι ‘έχοντες’, να προστατεύσουν την (πανάκριβη) α’ κατοικία τους.

Επίσης πετύχαμε με το ν. 4336/2015 να επεκταθεί η προστασία όσων προσφεύγουν στο νόμο Κατσέλη ΚΑΙ στα χρέη σε Εφορία και ΙΚΑ, ΟΑΕΕ κτλ. Είναι πολύ σημαντικό, γιατί έως τότε μπορεί κάποιος να ρύθμιζε τα χρέη του στις τράπεζες, όμως τα χρέη σε Εφορία, ΙΚΑ, ΤΕΒΕ, εξακολουθούσαν να τον ‘πνίγουν’.

2. Ν. 4469/2017 (ΕΞΩΔΙΚΑΣΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ): ΕΜΜΕΣΗ ΑΛΛΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ Α΄ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ

Ο 4469/2017 αποτελεί μεγάλη επιτυχία της Κυβέρνησής μας:

- Θεσμοθετεί επιτέλους ένα πλαίσιο προστασίας για τους εμπόρους, για τους μαγαζάτορες. ΕΩΣ το ν. 4469/2017 δηλ. υπήρχε ο νόμος Κατσέλη από το 2010 για τη ‘μισή Ελλάδα’ (φυσικά πρόσωπα που δεν έχουν την εμπορική ιδιότητα), ΟΜΩΣ για τους εμπόρους, την άλλη μισή Ελλάδα, δεν υπήρχε ΤΙΠΟΤΕ.

- Με το ν. 4469/2017 και οι έμποροι πλέον προστατεύουν ουσιαστικά την α΄ κατοικία τους. Και τούτο διότι στο επιχειρηματικό πλάνο που θα θέσουν στη διαπραγμάτευση, μπορούν να εντάξουν και την προσωπική τους περιουσία. Και αν γίνει δεκτό, να προστατεύσουν την α΄ κατοικία τους –και όχι μόνο.

- Μένει να αποδειχθούν τα παραπάνω στην εφαρμογή του ν. 4469, όμως είναι ενθαρρυντικό ότι και οι ίδιες οι τράπεζες πιέζονται (από την ΕΚΤ) να προβούν σε ρυθμίσεις.

Πάντως οι τελευταίοι που μπορούν να μιλάνε για τον επιχειρηματικό κόσμο είναι ΝΔ – ΠΑΣΟΚ, οι οποίοι διατηρούσαν τα δικτατορικά διατάγματα και κυνηγούσαν ως εγκληματίες τους εμπόρους που αδυνατούσαν να πληρώνουν τις εισφορές (επίσης τους άφησαν χωρίς υγειονομική περίθαλψη κτλ). Ξεκάθαρα κατά των εμπόρων και υπέρ των τραπεζών ήταν και η ΝΔ διά της εισηγήτριάς της (Μπακογιάννη) κατά τη συζήτηση του ν. 4469/2017.

3. Η ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΓΙΑ ΜΗ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΠΛΕΙΣΤΗΡΙΑΣΜΩΝ ΓΙΑ ΚΑΤΟΙΚΙΕΣ ΜΕ ΑΞΙΑ ΕΩΣ 300.000 ΕΥΡΩ.

Πολύ σημαντική είναι η συμφωνία 'κυρίων' με τις τράπεζες για μη διενέργεια πλειστηριασμών για κατοικίες αξίας έως 300.000 ευρώ.

Κι αυτό γιατί υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις που για οποιονδήποτε λόγο πιθανόν να μην πληρούν τα κριτήρια είτε του νόμου Κατσέλη (νοικοκυριά) είτε του εξωδικαστικού μηχανισμού (έμποροι). Για αυτές τις περιπτώσεις υπάρχει βέβαια ο Κώδικας Δεοντολογίας (βελτιωμένος από το καλοκαίρι του 2016).

Η συμφωνία αυτή - που φυσικά το καλύτερο είναι να θεσμοθετηθεί και τυπικά και προς τούτο πρέπει να αρθούν οι αντιρρήσεις των δανειστών- μας δίδει τον χρόνο για ακόμη επαρκέστερη προστασία της λαϊκής κατοικίας.

*Ο κ. Γιάννης Θεοφύλακτος είναι Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Π.Ε. Κοζάνης


Πηγή: http://thehellenicmail.gr